Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament edu365.cat

Abans de llegir

L'autor envià una carta al seu amic i editor A. Surovin en què li comenta el següent: “L'artista no ha de convertir-se en jutge dels seus personatges ni del que aquests diuen; la seva tasca consisteix a ser un testimoni imparcial”.


  • Investiga quina estètica literària podria recollir aquests mots, tenint en compte que Txékhov va néixer a les primeries de 1860?

  • El llibre de Txékhov és un recull de contes vertebrats a partir d’un eix central.

  • En llegir els títols, pots intuir quin en pot ser el tema recurrent?

    També n'hi ha d’altres que, donant un cop d’ull a l’índex, pots deduir. En acabar la lectura de tots els contes, comprova si l’has encertada.



  • La segona meitat del segle XIX fou una etapa de força agitació en la societat russa. Alexandre II, Alexandre III i Nicolau II foren els tres tsars que governaren Rússia durant els anys de vida de Txékhov.
  • Cerca informació d’aquest període històric tant des del punt de vista polític com social.

  • Taganrog (província: Rostov), Iugno-Sakhàlinsk (província: Sakhalin), Moscou (província: Moscou) o Sant Petersburg (província: Leningrad) són alguns dels llocs que, per motius diferents, tingueren relació amb Txékhov.

    Esbrina el perquè i localitza aquestes províncies fent clic en aquest mapa.


  • També Ialta, Crimea (província: Ucraïna), tingué per a Txékhov una importància vital. Investiga el perquè.

    Ialta es troba en un dels quadrants d'aquest mapa. En quin? Fes-hi clic i prova.




  • Escolta aquest àudio. Pertany a un fragment d'Orfeo als inferns, una de les obres musicals esmentades al llibre i és un cancan.