Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament edu365.cat

Després de llegir

  • 1. Relaciona els noms dels personatges amb els títols dels contes:

    1. Piotr

    2. Semion

    3. Moïssei Ilitx Xakhkes

    4. Konstantín Makàritx

    5. Fetissov

    6. Upokóiev

    7. Prókhor

    8. Tramlian

    9. Brisjàlov

    10. Pustovàlov

    A. La mort del funcionari

    B. Al carro

    C. Vanka

    D. Angelet

    E. La condecoració

    F. Una nit espantosa

    G. El bisbe

    H. El violí de Rothschild

    I. El camaleó

    J. Aniuta

     





     













    1  2  3   4   5   6   7   8   9   10

     

  • 2. Associa cada nom amb el seu significat i amb el conte corresponent.



  • 3. Indica si són certes o falses aquestes afirmacions:

    V        F

    A La mort del funcionari Txerviakov amistança amb Brisjàlov

    El Camaleó és un conte d'animals

    A Els estiuejants Saixa no suporta l'arribada dels seus parents

    La muller de Prixibéiev és Elena Ivànovna

    Rothschild és flautista

    L'estudiant és la història d'un becari

    A Aniuta Fetissov és estudiant de medicina

    Vanka desitja un bon estiu al seu avi

    L' espai de La datxa nova és obert

    El bisbe rep la visita de la seva mare i una neboda




Riu Volga
  • 4. Llegeix les definicions i indica a quins personatges fan referència:

    Després del tercer plat va fer un temerós cop d’ull al francès. Tramblian, per algun motiu torbat sobre manera, se’l mirava i tampoc no menjava res. Després d’un encreuament de mirades encara fou més gran la torbació, i van acalar els ulls cap als respectius plats buits




    En un tres i no res m’imagino aquest animal marí desconegut. Deu ser una barreja de peix i cranc. Com que és de mar, segur que en deuen guisar una sopa de peix exquisida, calentona, amb pebre aromàtic i una fulla de llorer (...).




    Ahirvaig rebre. L’amo em va arrossegar pels cabells fins al pati i em va pegar amb la corretja, perquè mentre gronxava el seu fill al bressol em vaig adormir sense voler.




    Van arribar al davant del summe sacerdot –va prosseguir- i començaren a interrogar Jesús; mentrestant uns treballadors van encendre foc enmig del pati perquè feia fred i així s’hi podien escalfar. Pere era amb ells, també escalfant-se prop de la foguera com faig jo ara.




    Si volguessis, posem per cas, sembrar blat en aquest turó, primer hauries d’arrencar de soca-rel les pedres, treure-les totes i després llaurar, pas a pas...Doncs amb la gent passa el mateix...pas a pas mentre no te’ls hagis guanyat.





    • 5. Associa cada mesura amb l'equivalència corresponent:




    • 6. El lèxic propi de Rússia i el de contingut religiós són presents en alguns dels contes. Escriu el mot que correspon a cada definició:


    • datxa - popa - copec - saltiri - ruble - isba - ecònom - mugic - icona - samovar



      INDRETS                       FETS REMARCABLES

      Recull de salms.
      Casa rural russa de fusta, construïda amb troncs de coníferes.
      Casa de camp russa, generalment als voltants d'una ciutat.
      Pagès rus.
      Imatge pintada de Jesucrist, de la Mare de Déu, d'un sant...
      Unitat monetària de Rússia i d'altres estats de l'antiga URSS
      Moneda russa equivalent a la centèsima part del ruble. El qui serveix un ofici eclesiàstic en lloc del titular.
      Atuell per a tenir sempre a punt aigua bullent per a fer el te.
      Nom genèric donat a un sacerdot secular de l'Església Ortodoxa.