Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament edu365.cat

Comprensió

  • 1. L'actitud del protagonista del conte La mort del funcionari comporta:

      Humor
      Compassió
      Conformisme

  • 2. La importància de les tres condecoracions presentades al segon conte és, per ordre de menor a major:

      Stanislav - Vladímir - Anna
      Anna - Stanislav - Vladímir
      Stanislav - Anna - Vladímir

  • Església de fusta
  • 3. El camaleó ens presenta la temàtica de:

      La volubilitat en la presa de decisions
      La fermesa en la presa de decisions
      La comicitat en la presa de decisions

  • 4. La presència dels cinc sentits al conte Ostres s'esdevé mitjançant:

      La imaginació
      L'acció
      La indecisió

  • 5. Els cognoms Trupov, Upokóiev, Panikhidin i Kladbixenski del conte Una nit espantosa deriven, respectivament, de:

      Repòs, cadàver, rèquiem, cementiri de poble
      Cadàver, repòs, rèquiem, cementiri
      Cadàver, rèquiem, repòs, cementiri de poble

  • Icona
  • 6. Txékhov per argumentar l’estructura narrativa d’Una nit espantosa utilitza:

      Una sessió d'espiritisme
      L'aparició dels taüts
      La mort

  • 7. El narrador del conte Els estiuejants és:

      Objectiu
      Protagonista
      Omniscient
      Testimoni

  • 8. L'estructura narrativa del conte El sots-oficial Prixibéiev és:

      Lineal
      Discontínua
      In media res

  • 9. El protagonista d'El sots-oficial Prixibéiev és objecte de:

      Un judici absurd per un incident absurd
      Un judici legal per un incident greu
      Un judici absurd per un incident greu


  • Esglèsia
  • 10. Els quatre terrossos de sucre que Aniuta deixa sobre la taula representen:

      El símbol de la supervivència
      El deute contret amb l'estudiant
      L'última compra

  • 11. La temàtica de Vanka és:

      La misèria del present i la felicitat del passat
      L'aprenentatge d'un ofici
      Els maltractaments als infants

  • 12. La carta que Vanka escriu:

      L'avi la llegirà
      Aliakhin l'estriparà
      No arribarà a la seva destinació

  • 13. A El violí de Rothschild el pensament de Iàkov estableix que:

      La mort és una gran pèrdua
      La mort és un guany
      La vida és un guany

  • Violí
  • 14. I Rothchild converteix el plor en:

      Melangia
      Alegria
      Riquesa

  • 15. A L'estudiant es relaciona la tragèdia passada i la tragèdia present mitjançant:

      Un passat històric
      Un relat bíblic
      Un record

  • 16. Al conte Al carro Maria Vassílevna reviu la seva infantesa a partir de:

      Una fotografia
      Una conversa amb Khànov
      La imatge d'una senyora dreta al tren

  • Datxa
  • 17. Txékhov, a Angelet, retrata Ólenka com un personatge:

      Enamoradís
      Buit
      Aïllat

  • 18. A La datxa nova la relació humana al camp es planteja:

      Com una relació ideal
      Com una relació deshumanitzada
      Com una relació servil

  • 19. La imatge de la infantesa feliç en l'àmbit familiar que recorda Piotr a El bisbe, també apareix a:

      La datxa nova
      Angelet
      Al carro

  • 20. La personificació que apareix a El bisbe correspon:

      Als arbres
      Als ocells
      Als núvols