Pàgina principal
 

Activitats d'avaluació

 

Activitat 1 (en grup)

 
 
a) Prepareu el debat "Per la conservació dels ecosistemes naturals". Heu de crear dos equips i les vostres argumentacions s’han de basar en:

. L'ús indiscriminat del bosc: els espais verds i la població.

. La protecció del bosc i la convivència harmònica amb l’entorn.

. La muntanya, espai per a les deixalles domèstiques: rajoles de bany, neveres, rodes de cotxe, etc.

. Els boscos i parcs, "petites illes verdes" per a pobles i ciutats de les àrees metropolitanes.

 
b) Elaboreu conjuntament un decàleg dels compromisos que com a ciutadans haurien d’assumir els vostres companys de l’escola des de 1r fins a 6è de primària.

c) Heu de penjar a la cartellera de l’escola les conclusions i els compromisos que han sorgit del debat.

 

Activitat 2 (Individual)

Tria un dels compromisos que vols assumir individualment per col·laborar en la millora del bosc i sobretot per protegir-lo del foc.

 
  1. Escriu el compromís.
  2. Fes-ne un dibuix.
  3. Argumenta davant la resta de la classe la importància que té.

 

Activitat 3 (individual)

Des de la Generalitat de Catalunya i a través dels mitjans de comunicació (televisió, premsa, ràdio), cada estiu es fan campanyes publicitàries per sensibilitzar la població sobre la importància de no fer foc a qualsevol punt del territori.

Inseriu el mapa de Catalunya amb les icones: bombers, helicòpeters, foc, avions, etc. Cal escanejar la fotografia de la publicitat.

 
  1. Què en penses de l’eslògan "Aquest estiu junts guanyem la batalla al foc"?
  2. Pensa tres situacions de risc que puguin provocar un foc i tres solucions per evitar-lo.

 

Activitat 4 (individual)

Observa amb atenció aquestes imatges:

 
  1. Quines són les èpoques i les zones de major risc d’incendi forestal?
  2. Com influeixen les condicions meteorològiques a l’hora de crear-se un incendi?
  3. Què passa després d’un incendi al bosc?
  4. Pensa tres vies d’actuació que cal fer després d’un incendi.


Ajudeu-nos a protegir el medi natural  i assegureu la conservació de l’ecosistema.
Després de la feina feta, ben segur que ara teniu molt clar que determinades espècies de la fauna estan lligades a un tipus de paisatge, i que la seva existència i freqüència depenen de la intensitat i l’ús de l’activitat humana.